باغچه خانه شما سیب دارد؟

 

حمید مصدق را با دفتر آبی؛ خاکستری سیاهمی شناسیم. زیبا می نویسد بخوانیم:

 

میان این برهوت

این منم من مبهوت

بیا بیا برویم

به آستانه گلهای سرخ در صحرا

و مهربانی را

ز قطره قطره باران ز نو بیاموزیم

بیا بیابرویم

به سبزه زار که گسترده سینه در صحرا

 بیا که سبزه ‌آندشت را لگد نکنیم

و خواب راحت پروانه را نیاشوبیم

گیاه تشنه لب دشت را به شادابی

ز آب چشمه شراب شفا بنوشانیم

بیا بیا برویم

 و مهربانی خود را به خاک عرضه کنیم

که دشت تشنه عشق است و شهر بیگانه

بیا بیا برویم

 که نیست جای من و تو

 کهجای شیون نیز

 نه سوز سرما اینجا

که خشمی آتش وار

به شاخه سر نزده هر جوانه

می سوزد

نه پر گشود پرنده در اوج در پرواز

که شعله های غضب جوجه پرستو را

درون بیضه به هر آشیانه می سوزد

 تمام مرتجعان غول گول دنیایند

 همیشه سد بلندی به راه فردایند

بیا بیا برویم

که در هراس از این قوم کینه توزم من

و سخت می ترسم

که کار را به جنون

 و مهربانی ما را به خاک و خون بکشند

چگونه می گویی

به هر کجا که رویم آٍمان همین رنگ است

 بیا بیا برویم

 آه من دلم تنگ است

بیا بیا برویم

 کجاست نغمه عشق و نسیم آزادی

در این کویر نبینم نشان آبادی

نشانه شادی

دلم گرفت از این شیوه های شدادی

بیا بیا برویم

خوشا رستن و رفتن

 به سوی آزادی

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 8 + ارسال نظر
بهروز 19 دی 1384 ساعت 11:25 ق.ظ http://www.bavarsad.blogsky.com/

سلامهمشهری.وب قشنگی داری مخصوصا تلفیق رنگ بسیار
شاعرانه است.باز هم سر بزن خوشحال میشم .بهروز

کسی از آسمان 19 دی 1384 ساعت 11:55 ق.ظ http://www.ivar59.blogfa.com

سلام ممنون که آمدید تا یادم نرفته اجازه میدهید که شما رو لینک کنم؟
برهوتی شده ام در منم هروز طوفان خودم در خویش.
من همیشه به دیدن وبلاگ شما میام فقط یه خواهش کوچیک از شما دارم اگه دست رسی دارید شعرای روز وبیشتر بزنید استفاده میکنم .

من با تو ترانه باران میخوانم ومیخندم برای تو با لبان گل سرخ .

به تازگی سفری به اهواز دارم . اگه ممکنه انجمن های ادبی اونجارو به من معرفی کنید سپاس گذار میشم.

بازهم به خاطر شعر زنده یاد نجدی ممنونم.


--- تا آسمان نمیرد پرواز کن ---

سلام درود بر شما با این انتخاب

عبدالرضا 19 دی 1384 ساعت 02:07 ب.ظ http://www.abdoolreza.blogfa.com

سلام دوست عزیز با شعر اواز خسته تقدیم به خالق یوز پلنگانی که من دویده اند به روزم منتظر دیدار شما

سلام وبلاگ خوبی داری موفق باشی به من هم سر بزن خوشحالم میکنی
به امید دیدار تا بعد

کسی از آسمان 20 دی 1384 ساعت 11:33 ق.ظ http://www.ivar59.blogfa.com

سلام عزیز ممنون که صدایم را نوشتی.
من بعد آخرین امتحانم خواهم آمد.
ایمیل منم اینه
www.ivar59z@yahoo.com
همیشه چراغت را بر کلبه می اویزم.
چترم را بسته ام تا خیس تو باشم نگو که امشب فقط ابری ام.
عزیز تلخ نباشی.
در مورد لینک اجازه دارم؟
--- تا آسمان نمیرد پرواز کن ---

[ بدون نام ] 20 دی 1384 ساعت 12:15 ب.ظ

و سخت می ترسم

که کار را به جنون

و مهربانی ما را به خاک و خون بکشند

.....
از شوخی بگدریم ارزش کار تو در همین نترسیدن هاست واین نقطه ی قوت توست منظور من خود نوشتن است وگرنه ما خود از آن معلم های گروه چهاده هستیم!باز هم سر بزن!

شبنم 21 دی 1384 ساعت 10:15 ب.ظ http://shabnams.blogspot.com

عرضه کردن مهربانی دیریست یخ بسته چه برسه به خاک ... شعر زیبایی بود لذت بردم .. آزاد باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد