اینجا ایران است و من تو را دوست دارم

یغما گلرویی شاعر؛ ترانه سرا و مترجم توانای نسل امروز است. متولد امرداد 1354 و نویسنده مجموعه های فراوانی در زمینه ترانه های اجتماعی و اغلب عاشقانه هایی زیباست. همچنین مترجم کتاب های زیبای (( نامه  به کودکی که هرگز زاده نشد)) و (( یک مرد)) اوزیانا فالاچی است که خواندن آنها را به همه شما توصیه میکنم. دو ترانه زیر را از مجموعه اینجا ایران است و من تو را دوست دارم پیشکش میکنم به ایلیا.(حال هفتم)..همنام بهترین مردی که می شناختم...

 

بی مزه:

اگه گوشت با منه

یه سری به این خاطر خوا بزن

که بد جوری کلافته

نمیدونم شنغتی یا نه:

میگن عمو حافظ

                                                                        تو پیاله عکس طرف میدیده

منم پی همین آدرس اومدم که حالا

قدمام مال خودم نیست

د نخند...با وفا

ما خیلی وقته تلوتلو خورده تیم

باهام حرف بزن!

بگو اگه خافظ خالی بسه باشه

اگه اونور این استکانم سراغم نیای

اونوخ کجای این زمونه زهر ماری پیدات کنم

اما تو با معرفت تر از این خیالای خامی

خنم دارم به تک پام که شده

این ورا پیدات میشه

پس بی حرف پیش

وعده مون ته همین بطری!

 

 

نفرین...

 

حرف من اینه

عشقی که با چاقو زدن به درخت سر گذر شروع بشه

خونه آخرش بد بختی!

 

عاشق عاشقای قدیمی

که اسم طرف رو تنشون خالکوبی میکردن

نه اینکه ناخون گیر وردارن

تن درختای بی زبونو

به هوای یادگاری پاره پاره کنن

از همین که عشقای این زمونه

هم سن و سال حبابای آبن

 

نفرین درختا رو دست کم نگیرین!

 

نظرات 5 + ارسال نظر
مها 24 دی 1384 ساعت 02:34 ب.ظ http://moha.blogsky.com

سلام وب زیبایی داری امدیوارم موفق باشید

صبا 24 دی 1384 ساعت 03:49 ب.ظ http://kouli.blogsky.com

تنم لرزید مریم....

ولی جدی چی به روز رسم عشق اومده؟؟؟؟

سلام عزیز ممنون بابت دعوت شما من بعد امتحاناتم خواهم آمد فقط آدرس انجمن شما رو ندارم ایمیل منم
www.ivar59z@yahoo.com. منتظرم.
من کنگره هانای بودم چندقطی که نبودم.
تلخ نباشی.
راستی شما چرا از شعرای خودتون نمیزنین تو وبلاگ به ایمیلم بفرستید خوشحال میشم بخونم.

پنجره ای دارم باز رو به حیات مرگ گاه با عبور پروانه ای تسلیتی.
--- تا آسمان نمیرد ژرواز کن ---

مبارک 25 دی 1384 ساعت 10:09 ق.ظ http://www.mobarak.blogfa.com

مثل همیشه کارنان قشنگ و زیباست!
سربزن!

آرزو 26 دی 1384 ساعت 07:26 ب.ظ http://zendegi-e-sagi.persianblog.com


سال قبل همین موقع ها بود که با یغما مصاحبه کردم. یغما جزو معدود آدماییه که فقط از پشت شیشه دیدنی نیست...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد